vorige duikterug naar het logboekjevolgende duik
Duik van Freeke gemaakt op 22 May 2011 om 10:00

Zicht - slecht
Watertemperatuur - 13
Bijzonderheden -
Nr. 134 Dezelfde locatie als gisteren, met wat minder zicht, zo'n 4 meter. En twee kinderen als buddy. Dat was ook voor het eerst. Maar Vera had al best wat ervaring en paste goed op haar broertje. Nu moest ik natuurlijk zelf de weg vinden, maar dat ging prima. Navigeren op de omgeving, niet op een kompas. Op de heenweg waren we dieper en hebben we geen vis gezien. Tussen de boomstammen doorzwemmen is ook nog best leuk. Op de terugweg waren we best ondiep en daar zat weer veel vis. Wat kleine snoekbaarzen bij de boomstammen. En toen een groepje van acht nieuwe vissen. Niet heel groot, zo'n 20 cm, vrij bleek met oranjige vinnen. Ze deden me qua vorm wel aan de karpers denken, maar ze hadden dus een andere kleur. Toen ik ze beschreef zei iemand dat het zeelten waren. Wie weet. Verderop kwamen we weer een school grote oranje karpers tegen. En in de schaduw van een boomstam hing een groepje snoekbaarzen. Eentje was echt twee keer zo groot als de rest. En toen ik dichterbij kwam, zwom hij rustig een beetje vooruit. Ook nog een paar flinke forellen gezien. Rafael had het koud, dus toen zijn we eruit gegaan.